Tutkittua tietoa kahvista

Elintarviketeollisuusliiton Kahvi- ja paahtimoyhdistys tarjoaa tutkittua tietoa
kahvista ja terveydestä terveydenhuollon ja ravitsemuksen ammattilaisille.

Image

Kofeiini elimistössä

Tiesitkö, että kofeiinin imeytymisessä on yksilöllisiä eroja? Yleensä se imeytyy elimistöön noin 45 minuutissa ja pitoisuus on suurimmillaan 15-120 minuuttia nauttimisesta.

Lue lisää
Image

Kahvi ja tyypin 2 diabetes

Tutkimusten mukaan 3-4 kupillista kahvia päivässä on yhteydessä jopa 25 % pienempään riskiin verrattuna siihen, että kahvia juodaan alle 2 kupillista päivässä.

Lue lisää
Image

Kahvi ja sydänterveys

Uudessa Coffee and cardiovascular disease -asiantuntijaraportissa arvioidaan tieteellistä tutkimustietoa kahvin yhteydestä sydän- ja verisuonisairauksiin.

Lue lisää
Image

Kahvi ja urheilusuoritukset

Kansainvälinen olympiakomitea on tunnistanut, että kofeiinin suoritusta parantavista vaikutuksista on hyvää ja vahvaa tutkimusnäyttöä.

Lue lisää
Image

Kahvi ja uni

Katso video, jolla tutkija kertoo videolla kahvinjuonnin vaikutuksista tarkkaavaisuuteen ja kognitiivisiin toimintoihin, kun uni jää vähäiseksi.

Lue lisää
Image

Kahvi ja ruoansulatuskanava

Mitä tutkimukset kertovat kahvinjuonnin yhteydestä ruoansulatuskanavan eri osien, kuten vatsan, ohutsuolen tai paksusuolen vaivoihin?

Lue lisää

Sisällysluettelo